söndag 20 april 2008

Jag hatar inte Söndagar


Idag fick jag äntligen ut tummen och jag drog
till grannsocken för att på päronens infart fixa
på sommarens däck på Snövit ( vår SAAB )

Ann-Cha hade lagat mat och fixat när vi kom hem
Så jag kunde springa i skogen efter maten.
Mp3-rackarn fortsätter busa och ta slut på batterier.
Det var vid vägskälet 3 km vs 5 km så det blev den
kortare sträckan. Och kanske var det bra det.

Sen var det trehjulingsrally med grannungen på
gårdens lekplats.

Iris har blivit lite mer sova-problematisk. Det är väl
Solen som retar baki persiennen. Folk är ute längre
om kvällarna och det är ett promenixstråk utanför
hennes gemak. Det lockar förståss. Det var lika förra
sommarn. För den är visst på gång nu… sommaren.

Helgen har varit bra.
Bäst idag var min pappas berättelse om hur han som
5 åring fick följa sin farsa till Bruksjägaren, eller vem
det nu var, och att han inte vågade ta emot en apelsin
då han blev bjuden på det av Jägargubben.

Inte så spännande historia, men lit annorlunda av
pappa att berätta en sådan barndomsanekdot.

Inga kommentarer: