lördag 26 april 2008

Himmetagrill

Jag och Iris for till Kungsör & hundpäronens
garageinfart. Dom, gammelrackarna, tog lillrackarn
med sin nya hoj o for till lekpark och jag hängav mig
åt den konsten att rengöra Saab-bil.

Den blev lika vit som det var tänkt och som bonus
Så slutade den ilskna ABS-signalen att blinka när
Jag panikbromsade några gånger vid solodrift.
Hoppas det håller i sig. Huvudvärk odlar jag ju som
Bekant i bil och datorkrångel.

Fredagen var lugn men den tokiga balkan-damen
var tragisk. Hon spelade Abbas The winner takes it all
väldans många gånger och antagligen grät hon sig till
sömns. Tråkigt att hon mår så dåligt. Och kanske skulle
man vara trevlig och god granne. Men hon utstrålar även
något som gör att man instinktivt vill skydda Iris tex.

Vi var & grilla på Lördagkvällen. Ut på landet och till ann-chas
Pappa. Han körde mest traktor men hennes farbror var där
och körde han körde dåliga vitsar. Mest för stackars Sunny
som inte kan svenska till fullo. Hon skrattar artigt.
Det var en trevlig kväll.

Jag har ont i halsen

Morfars trädgårdstomte, som är en räv, är trasig.

Inga kommentarer: