måndag 14 april 2008

Måndag

Idag hade jag lönesamtal med chefen. Jag hade fått
medelökningen i lön men han var lite besviken med mig.
Jag har tydligen trappat av och tappat lite gnista senaste
halvåret.

- Nähä!? sa jag och undrade vad han hade sett gnista i
mig innan den tidpunkten. Men det slockande sammanfaller
i historieboken ganska väl med det datum då jag bestämde
att söka mig bort från avdelningen.

~

Jävla Englamördare att heta mitt efternamn

~

Såg en bok i Lördags där någon hade tjuvlyssnat
samtal på stan och skrivit ner. Det var en rolig idé. Det
är så mycket absurda saker som säg i samtalen som
förs i fikarutan på fabriken. Rätt skoj mellanåt. idag
var det tanken att man hade två diskmaskiner så
skulle man aldrig behöva plocka ur ren disk.
Vindsföråd behöver blott vara av plastjulgransstorlek och
man har en ål i brunnen i 150 år så kanske vattnet
smakar ålapiss?

~

2 kommentarer:

B.Hallward sa...

Undrar om inte boken du såg är en av flera böcker som baserats på hemsidan tjuvlyssnat.se Det är en jättekul sida där folk har skickat in samtal de hört ute på stan. Väl värd att besökas. :)

Doghead sa...

ha-ha! tack för tipset hallward!