tisdag 22 april 2008

Ny braxer


Jag fick inte monteringsjobbet eftersom jag
hade KRÄVT att gå ständig förmiddag. Men nu
har det viskats i båda mina öron om en öppning på
en annan montering. Jag ska knalla dit imorgon och
glutta. Sen får vi se vad som händer.

Jag trivs egentligen inte så frunkatansvärt illa
på min nuvarande arbetsplats. Det enda oket är att
jag inte vill spendera så mycket tankeverksamhet
på arbetstiden. Och vid mina maskiner behövs det
huvudvärkspulver nästan dagligen. Jag vet hur det
funkar nämligen. För ett antal år sedan jobbade jag i
en maskin som var liknande. & där fatsnade jag, ty
ingen på den avdelningen ville ens gå när det
migränframkallande maskineriet.

Man kanske måste röra på sig så man inte fastnar.
Familjen var och handla badbraller till mig samt
snegla på iris första riktiga cykel. Hon är bara 2,8 år
men har redan visat sig bemästra stödhjulfordon och
hon är verkligen besatt av hojjar. Så vi har övertygat
farfar & farmor att handla hennes fördlsedagsgrej
redan nu till sommaren. Det blir en lila cykel med
svart cykelkorg. hon kommer bli så glad! fatta!!

Mina gamla baywatchbadbraller har någon lycklig
sate i Arboga hittat antar jag, men eftersom de liksom
svällde upp som en klase ballonger när det komm under
vatten är förlusten lätt att bära. Nu gäller moderiktiga
svarta shorts.

Stackars Daniel blev trakaserad av Doghead och
nu kan man därför förbeställa min nästa diktbok.
order@kingink.se är mailadressen.

eller skriv till mig så vidarbefodrar jag
namn och adress är bra att skriva
med i förbeställningen
Det har vandrat lite hit och dit men landade slutligen
i en samling som är ganska lik min första. Jag hade
tänkt att ha med en massa noveller som jag börjat
skriva på senare tid, men i grevens sekund så insåg
jag att de inte fungerade riktigt ihop med dikterna.
Så novellerna kommer jag nu börja lägga på hög till
framtida projekt.

Diktsamlingen kommer heta H. K. Kraxmaskin och
titeln är ju en lek med nidramsan om mitt förnamn
Håkan. Kråkfågeln återfinns också i samlingen.
Både i texterna, dikterna och i bilderna dyker flygfäet upp
& jag lät det bli den röda tråden när jag upptäckte det.

H. K. Kraxmaskin kommer innehålla mycket mer
teckningar än Manifesto Doghead och även en del
texter skrivna ur mer filosofiskt perspektiv än
rent poetisk.

Och bli lite tjockare också.

1 kommentar:

anncha sa...

Vad kul med ny bok!!

Puss.

-A