lördag 12 april 2008

Fantomas biter hund

Hagateatetrarna tog gärna fler förslag varför
jag ritade fram ett par masker till. Det spännande var
när jag had efärdigställt denna ovanstående och
jämförde med föregående. Det var kusligt lika i
vinkling av ansikterna och dessutom i själva storleken
som jag valt att rita dem.

Jag har och har haft lite ont i ryggen i veckan
och därför har vi ställt in en liten resa vi skulle göra.
Men då kändes ryggen lite bätter i vartfall när jag
vakna idag. Så pass att familjen kunde ge sig ut på
ett litet äventyr i vartfall.

Iris är förtjust i tåg, så vi hoppade på ett sådant
till närmsta storstad Västerås. Där handla vi grejs
och åt restaurang. Det var en kul utflykt och mitt
fynd för dagen var

The Louis De Funès Classic Collection.

Det är franska skoj-action filmer besläktade
med Rosa Pantern skulle jag gissa. För bara 90
stålars är jag nu stolt ägare av dessa 60-tals rullar:

Den Fantastiska Fantomas
Fantomas - Mannen med tusen ansikten
Fantomas slår till igen

Nu ska jag bara hitta glo-på-film-tid!

Inga kommentarer: