torsdag 17 april 2008

En tröja med en segelbåt på

Jag gick till en el-butiken för att byta den
köksvåg som mystiskt lagt av. Det var fel
butik och sen gick jag därför till den andra.
Jag förberedde mig så fint på den diskussion
som skulle komma huruvida garantin gällde eller
inte. En eld bara jag inom mig av argumentation
& sen säger den dumma expediten att det gick
så bra så

så jag fick hata apelsin för att göra mig av med
den uppbyggda irritationen.

Aplsiner är grovt överskattade. Som frukt är
de väldigt ojämna i kvalité. De är tjockskaliga
och ofta innebär skalningen att det vita inneskalet
fastnar under ens naglar på ett obehagligt sätt.
De är alltid en massa kärnor i klyftorna och
tillomed om man gör sol-röntgen innan man
glufsar så dyker det upp kärnor fast där nyss
inte syntes någon!
Det är heller inte gott att smaksätta andra
grejer med smaken apelsin. Inte sprit, inte chocklad,
inte bubbelvatten, inte mat, inte läsk och heller inte
lösviktsgodis.
Vem fan gillar gula seg-godisar och varför
är det jämt så många av dom?

Apelsin är okej som juice.

Vägverket sa att jag inte hade bitalt skatt så
där försvann mycket av den hyfsade ekonomin vi
hade denna månad.

Men jag är glad ändå idag för jag har fått
en fin zip-hood och en t-shirt med en segelbåt på.

Aftonbladet sa att träskor är grejen
och det gillade ann-cha oxå. Det är praktiska
skor egentligen. träskor är fem plus!

2 kommentarer:

B.Hallward sa...

Jag kan bara åter igen hålla med. Apelsiner smakar bäst som de är. Dock händer det att jag ibland äter apelsinchocklad, men det händer inte ofta.

B.Hallward sa...

Träskor är helt klart 5+. Men bara om man slipper bli trampad på tån av dem. :-)