torsdag 1 maj 2008

sista april första maj




Jag var hemma med iris från dagis på
Valbergsmässoaftonadagen för det
Infekterade ögat. Det var en kul att vara
Hela dagen med lilla dottern och ha det
Som på pappaledigt-tiden.

Vi gjorde två stora äventyr. Dels så var vi
Och glutta på fabriken. Lite sjukt att ge sig av
Dit när en extra ledig dag liksom infunnit sig,
Men jag tyckte som så att jag skulle ge henne en
upplevelsedag. Och det fick hon.
Dansken som har en 30årig adopt-dotter blev rörd
Till tårar nestan när han fick se Iris.

På eftermiddagen var vi o gick spontanstavgång
I kabbeskogen. Letade lite elefanter men såg i
vartfall rådjursarslen som sprang bort i buskaget.

Ingen eld på kvällen. Men Iris pimpade sin hoj
med klädnypor!


Jag drog med iris i Majtåget. Det var första gången
som jag gick i ett sådant och det var en lite kul
upplevelse. Ann-Cha ville inte gå för socialdemokratiska
stämpeln. Och visst är det sjukt att det är så partibundet
i dessa moderna dagar. Jag är ju mest någon slags
kommunist. Men jag tyckte att jag skulle väl pröva på att
gå någon gång i livet. Och eftersom jag går så mycket
fack-utbildningar för tillfället så passade det bra i år.

Och ann-cha filmade

Själva tågandet var en inspirerande upplevelse. Kan man
Låta ett drama utspelas mellan personer som går i tåget.
Det var ju så mycket snack bland det tågande. Om hur det
var förr om åren, om ditten och datten och det vanliga
kontaktnätsbildandet. Tänk att låta ett parti-internt bråk
utspelas och finna sin lösning i den lilla
fackelpromenaden!

I Köping har Nationaldemokrater kört torgtal i år igen.

Det föder tanken i mig igen att yttrandefriheten borde
få sig en rannsakan. Till vilket pris är yttrandefriheten
värd att försvara? Jag vill inte att sådana idioter ska få
sprida sina skugglagda idéer i min värld. Jag tror på
yttrandefrihet men den smakar så jävla sur ibland att man
vill spotta ut hela konceptet.

Inga kommentarer: