onsdag 23 april 2008

Returdagen

Jag velocipederade mig väck från egna
avdelningen och hittade till en annan.
Men den chefen var inte hemma så jag
ska ta mig dit igen i morgon.

Jag handlade en hoj till Iris för hennes farfar
& farmors räkning. Men det blev inte den
modellen som vi sett ut dagen innan så jag ska
gör ett öppet-köp-byte i morgon

Jag satte faktiskt på mig springskor och sprang
men i långa backen bara orkade jag inte så
jag fick vhila mig lite på en högt belägen
pärk med väldans trevlig utsikt över tallskog

Jag ritade en teckning på fikarasterna o det blev
fint och jag blev nöjd men ikväll när lugnet har
landat i hundkojan knöglar jag ihop papperet
och slänger den väck.

Så Onsdagen blev liksom en dag av ett steg
fram och ett annat tillbax.

Imorgon blir allt rätt igen.

~

2 bra grejer dock.

1.
Vet inte om det är den däringa Linné eller så
som namngav blomman, men namnet tussilago
är väl för rackarns fint! Jag såg många i skogen
och det är nu den officiella dogheadblomman

2.
Usel vits jag missat att befnissa:

Jag har sagt åt dig en miljard
gånger att inte överdriva



- voff

Inga kommentarer: