måndag 7 april 2008

Äppelmåndag


En trevlig Måndag som började både trevligt & inte.
Jag drömde att jag & Ann-Cha var osams över något
och känslan ville liksom vara kvar i vakenheten också.
Det var alls inget trevlig att skiljas innan detta skengräl
var utagerat. Drömmar e knepiga.

Och sov också så skönt i sängen som alltid på Måndagen
Med dansande droppar mot rutanblecket därute och
båda sessorna stilla slumrande.

Men huvudvärken var arg idag på fabriken. Vid 8.00
fikarasten frågade en av finskfarbröderna en annan om
denne hade huvudvärkspulver till övers. Visst sa
den andre och kastade därmed en förbannelse över mitt
huvud, för jag blommade ut i migrän som var tills
klockan slog 14.00 och en helt annan typ sa till mig:

- Håkan, jag hörde att du ska bli montör igen
- Vadå, sa jag ty personen i fråga är lite skvallertant fast
i en manlig form, och brukar ha en smula vetskap i det han
säger.
- Jovisst, jag såg ditt namn i ett mail
- Ja, det stämmer att jag sökt ett monteringskneg, men
min förhoppning att få det är ganska liten, ty jag har ställt
som krav att få gå ständig eftermiddag,
berättade jag.
- Jepp, jag såg det också i mailet! Men till din fördel ska
jag säga att inge annan än du har minsann sökt jobb där

- säger du det, sa jag (och här försvann huvudvärken)
- Så säger jag, sa han och sen var klockan 14.00 och alla
gick hem.

I trappen stod Jörgen, min chef och chefade om nånting.
Jag undrar om han har vetskap om mitt lilla brytningsförsök.
Själv har jag inget sagt, men vem vet om alla mail som
sprids på fabriken.

I brevlådan hemma låg en väntad överraskning från King Ink.
Senaste boken som jag gjort omslag till. Den var fin. Det är
Speciellt att få den färdiga boken i sin hand. Man vet liksom
Inte hur bilden kommer se ut och ”funka” förrän den är i
Tryck på omslaget. Denna funkade bra om man får vara
blygsamt skrytsam.

Ann-Cha hade också trevlig post

Ann-Charlotte jobbar extra länge denna vecka så det
blir lilla jag som får laga maten. Idag lyckades jag göra
Ris & korvstroganoff. Men så hade jag fina instruktioner
att följa förstås och lika gott som vanligt var det också.

Vi åkte och handlade äpplen sen var dagen slut.

Inga kommentarer: