torsdag 24 april 2008

Skoj med hoj


Idag gick jag till monteringsbanorna på fabriken
för att om möjligt fixa till en omplacering av mig
till dit.

Chefen där pratade och pratade och sa att dom minsann
Hade snackat om att vilja ha mig men att det int skulle
Fungera p g a det krav jag ställt om ständig förmiddag.
Han menade att det skulle skapa o-ordning i leden om en
gröngöling kom och hade förmåner liksom. & det får man
Ju köpa. Men jag förklarade då för chefen att det
därna kravet
mer var en vild chansning från mitt håll.
Jag förklarade att jag visst och gärna jobbar för honom om
Jag blott kan få kohandla med skift så som jag gör nu.

Säkert finns det någon som vill slippa förmiddagsskiften!
Och det fanns sa han.

Så det samtalet blev bra.

Känner mig ändock lit som en tjuv gentemot minnuvarande
boss att fiska efter jobb baki hanses rygg. Men &
andra sidan skulle int han informera mig om han hade avsikt
att byta ut sitt jobb.

Man är väl för mycket som en gammal labrador.

Trofast.

Jag och ann-cha köpte en hoj till iris och hela eftermiddag
Genomsyrades av den glädje som bara en Iris kan utstråla
Över en så fin present. Att vara förälder är ofta ett flimmer
av dagar som handlar om att få allt att funka.

Men ibland känns det som man skapar minnen.

Det gjorde vi idag.

Det är något magiskt med kombinationen Vår & Cykel.

Det är något magiskt med att hälsa på
mattanter & äta glass oxå

Inga kommentarer: