onsdag 21 januari 2009

Äventyrsonsdag

idag har Queen Ink öppnat sin sajt! Klicka
på följande länk http://www.queenink.se/ och
sedan klickar du på "doghead" Hundhuvudet och
då kommer du till ett galleri med mina bilder.

Redan idag har jag fått en förfrågan som jag hänvisade
till Daniel, Eva eller Lola som sköter ruljansen. Hoppas
han skrev till nån av dom.

Det känns verkligen kul och skumt att sälja bilder på
ett sånt härna "riktigt" sätt. Hoppas företaget kommer
igång och funkar.

*

Jag vaknade ganska sent och hoppas in i bilen och for
och handlade och hämtade Iris som hade ätit lite skinka
men inte potatisgratäng men annars haft en bra dag på
dagis. Sedan hem och sen kom kärestan och hon lagade
mat för vi har inte riktigt lyckats dela på hushållsgrejset
så som det bör vara fördelat och var tänkt ännu. Så jag
hängde tvätt och gjorde musli med Iris.

*

Sen stack jag iväg på träff med en fotograf som fotograferade
mig med bilder för typ konstnärliga sammanhang. Sessionen
var en betalning för en illustration som jag jorde till hennes
nystartade företag. http://www.ordbildmakaren.se heter
Caritha Hynninen och hon var duktig tror jag. Det tog ganska
lång tid och hon pratade mycket om sitt fotograferande och det
var lite kul och höra vad hon tyckte och så. Var själv inte bekväm
i rollen som top model men det blir kul att se resultatet sen.

Hon tog två atmosfärbilder som jag såg skymta förbi när hon
bläddra i kameran. Dom paxade jag för dom såg fiina ut.
fortsättning följer. Om inte annat för att jag lovade att kanske
komma och småläsa dikt om det blir poesikafé på Hagateatern.

*

Hem till fru och barn och miniröris som är ett dans-skiva för
Iris. Två balanserade elefanter stod i vardagsrummet på
en liten liten liten spindeltråd.

Inga kommentarer: