torsdag 8 januari 2009

Frukter & Revolution



Fabriken var inte stängd inatt även om det kan verka så
eftersom jag hann med att rita två bilder. Men pennan funkade
ovanligt bra efter ett par dagar stopp.

Den övre bilden är väl mest gångbar för Queen får man väl
misstänka. Döskallemodet kommer ju försvinna och då måste
kidsen ha andra tuffa symboler och personligen tror jag då att
bilder insprirerade av gammal kommunistpropaganda kommer
bli vad som gäller. Inte minst lägger jag fram den tanken
eftersom kristiden håller världen fångad och det då säkert
snackas revolution bland allmogen.
Men om jag själv fick välja en bild så tog jag päronet som
bara är knäpp på ett trevligt sätt.

Jag tror att vi alla kommer få sparken från fabriken fresten.
Iris är på dagis och jag är nyvaknad. Snön faller ute
och jag hoppas mitt lilla troll har det bra därborta. Jag kunde
int sova som jag skulle. Blev ett toklångt dyng igår eftersom
jag gick upp 5 på morgonen i förmiddagsskiftanda. Sen när
jag skulle vila för natten så blev det mest microsömn.
Och nu sov jag inte mer än kanske 4:a timmar. Det är väl att
jag är inne i både natt och dagrytm. Så kan det va.

Men iris var faktiskt inte så lessen som vi befarade
imorse. I pulkan på väg dit så sa hon ungefär att hon
hoppades att hennes boyfriend, som jag inte kommer ihåg
namnet på just nu, skulle vara där. Han har rött och lokigt
hår. Men det var inga favoritpolers på dagis så då blev hon
lit besviken när jag stack.
Ska skala potatis och invänta IF Metall personal ha sin
lunchrast klart för sen ska jag försöka boka Solmyra till
årets Kinaträff!
Damen med Ord & Bildmakaren har nu blivit nöjd och
ska välja en utav två accepterade förslag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såklart de blir nöjda med dina teckningar, de blir ju jättehäftiga!
God fortsättning förresten!
B.Hallward