onsdag 14 januari 2009

Hos Beata

Var med dotter till Dr Finger som konstaterade förkylning
och en liten rodnad i ena örat. Det blev så att hon får vara
hemma i några dagar till och om det blir värre så får vi
återkomma.

Kuriosa:
Jobbarpolaren sa förövrigt att han aldrig skulle använda
en doktor som heter Finger.


Iris var väldans duktig med doktorn och räckte ut tunga
och fixad eblodprovning och allt. Efteråt åkte vi till Ica och
hon fick välja en leksak. Det blev en till mjukisdjur i
grodskepnad.

Är inte tråkigt att gå hemma men kanske att man börjar bli
lättirriterad och vi bråkar ganska lätt nu jag och lilltrollet.
Ann-Cha skulle kunna ta över men samtidigt har dom dåligt
med vikarier och mitt jobb har inte mycket att göra. Sen om
jag jobbar natt så blir det ju fru som tar hand om sjuklingen
dygnet runt. På nätterna är jag borta och på dagarna sover jag.

Vi förlorar lite på att jag går hemma men pengar är ju ingen
bra grej i vilket fall.

Q-bilden ritade jag när lilldamen sov middag som hon gör nu
under sjukdomen. Det är en döskalle som jag hittade i en lampa
i vårt kombinerade data-gym-bibliotek-torkrum



Inga kommentarer: