fredag 9 januari 2009

Solmyraträff 2009

Vaknade 5 i 12 och kastade mig över telofonen för
att boka Solmyragården i sommar. Och visst hann
jag innan de gick på lunch. Träffen blir tidigare iår än
förr, men i gengäld lite längre. Fyra dagar i slutet av Juni
kommer vi träffs alla familjer som adopterade samtidigt.

Det blir kul att se hur det funkr och det är bra att det är
lite fler dagar. Kanske kommer man hinna tröttna på de
vuxna figurerna men alla är nog måna om att skapa band
mellan barnen så det ska nog funka ändå.

Och helrenoverat också är det också med!

~

Efter två jobbpass sprack tummarna upp igen. Vi har
skinnvantar som har den effekten på mina händer att huden
blir torr och speciellt topparna spricker i kanterna vid
naglarna. Glömmar alltid bort det efter ledigheter för
jag har ofta haft just sådana fingervantar förr när jag
jobbat. Fenomenet beror på att skinnvantarna när de
framställs körs mot någon slags metall, jag tror mässing,
för att mjukna. Och att mitt skinn reagerar är att jag typ
har gått och blivit överkänslig på old days. Vilket är okej.

Men fatta hur många gånger man ofrivilligt slår in i en tumtopp
varje dag! det gör hur ont som helst och spricket blir hela tiden
större. jag får ha plåster som stötdämpare för tusan. och dottern
är tre så här sitter jag och gör tummen upp med Skalman och
Bamse. ha-ha.

~

Ann-Cha fick tuff start på kneget. I sviter efter pulkaåkning är
hon mer eller mindre mörbultad efter jobbet. Sen får vi se hur
mycket vila helgen bjuder på. Åse fyller 40 i helgen och det blir
liten bjudning på Söndag med den anledningen. Gott!

& med det önskar jag en Treflig helg annars!

- voff

Inga kommentarer: