fredag 16 januari 2009

Nyårsrevyn Det hättar till

Jag tog med storbrolla när jag gick på Ögir och tittade
På Hagateaterns Nyårsrevy. Ann-Cha var hemma med Iris för hon,
min käresta, är int största revyfantasten.
Det är heller inte jag men i år hade Haga verkligen fått
Till en riktigt kul föreställning. En del gäsphål fanns men
det uppvägdes av fint när det fanns riktigt kul och till-o-med
lite vassa sketcher här & var. Jag tyckte också det var intressant
att se Charta-farbror Granbergs namn bakom många av numrerna
och sångerna.
I det ser jag också vart han kommer ta vägen framöver
den punkräven. För dom grejerna var väldigt bra.

Idag har Iris varit feberfri och det är skönt att hon har
vänt nu till helgen så vi hinner städa bort lite skönt ohyfs
som hon lagt sig till med under sjukdomen. Välling mitt
i natten tex och att bli buren hit och dit.

Vi tog och gick o handla i tiominus i dag och
det var friskt och skönt att komma ut o få luft.
Helgen ligger obokad och det är skönt också.

I brevlådan fick alla fabriksarbetare ett brev som var
Obehagligt i sin byråkratiskt skrivna ton. Genom bla-bla:et
lyckades jag dock utläsa meningen ”rätta antalet anställda”
Vilket var det själva hotfulla i brevet. Sen begriper jag inte
om det handlar om just Köping eller koncernen i helhet.

Inga kommentarer: