fredag 23 januari 2009

Vem är jag för andra då?

Q: En bild som jag själv blev nöjd med. Det har
annars inte gått så bra i veckan att rita. Idéerna vill
inte riktigt bli så som jag tänkt. På denna tänkte jag inte
så mycket utan ritade bara på.

Det kom fram en Mekaniker och kallpratade lite inatt medans
dom fixade maskinen bredvid. Frågor som riktas mot mig vid
ytbekanta blir ofta om konst eller skrifterier. Denna snubbe
frågade om jag målar tavlor och sådär.

Det fick mig att undra lite vad folk egentligen tror om en.
Man har ju lätt att tänka hur folk är och bor och har för
syn på livet om allt bra genom att veta något om dennes hobby.
Alla vet ju te x hur folk i hemvärnet eller hästtjejer är.

Så jag undrar om fabrikssnubbarna tror att jag bor på en vind
med ateljéfönster och går omkring i vit färgfläckad rock hela
dagarna?

Det är hlg & det är härligt! Men jag har sånt jobbigt förhållande
med bilen Den måst tvättas om den ska ha en chans att klara
besiktningen men jag hatar att tvätta bilar! Och kan inte fömå
mig tll att göra något sdant. Fast jag måste! Nej! jo! Nej JO! nä.

Orkar inte! ... jo!!



Inga kommentarer: