torsdag 16 oktober 2008

Tänkleri om varsel igen

lill-chefen var på fabriken igen och pratade läget med
varsel och allt. nattskiftet bantas bort med två personer.
jag hade kanske velat gått av natten. jag var i vartfall
inte bekymrad över att ha fått något sådant besked.
nu blev det två andra som klev av.

jag fångade honom sen och sa att han int behövde vara
fördelaktig mot mig eftersom jag förut hade sagt det där
med iris och hennes rutin-brytnings-problem som gör
att skift-gång inte funkar. Nämligen är det så att det säkert
skulle funka nu ändå. eller jag vet inte. kanske finns det på
fabriken bara skift som inte passa mig? kanske fabrik inte
passar?

Det sistnämnda frågeställningen kanske löser sig själv .
skulle jag bli fockad så skulle det vara hemskt men samtidigt
kanske bra att få hitta något annat jobb att ahnka sig fram på.

nu är jag inte orolig för egen del. modellen som används vid
spark på fabrik brukar vara senast anställd först sparkad &
i det perspektivet ligger jag nog på den säkra sidan. Men
tillomed folk som anställts så långt bak i tiden som 2000 är
skakiga.

Inga kommentarer: