fredag 31 oktober 2008

Blod & Mardrömmar

Just det… hur orkar man byta till vinterdäck?

In the västra Mälardalen där jag bor så är det snöslask &
det skulle kanske vara på sin plats. Men hela jag är full av
trött och det är hela familjen också. Dock efter att lilla draken
vaknade igår från sin middagslur så fick jag skärpa till mig
och det blev trevligare för oss alla.
Hon är lite hängig, min lilla dotter med blekskinn och röda ögon.
Det blir att ta det ganska lugnt i helgen. Men det är som sagt var
inte några problem.

På Lördag har vi fruga-mosters-middag hos Iris mormor och
det blir kul men vi har lagt in en liten reservation om Iris kan
vara med. Vi får se.

Vi har spelat in Alfons Åberg från gluttburk och i senaste
programmet Smockar Alfons till ”lillkillen” och får ångest över
det. Det är näsblod inblandad och ett odjur under en säng.
Detta avsnitt blev väldigt storögt begluttat av Iris och
kommenterat vad som hände. Inatt klockan 00:00 vakande
hon och hade mardrömmar och jag tror det var Alfonset som
spökade. Jag vill inte sova, sa Iris och grät. Efter tag så gjorde
hon det ändå.

Apropå blod så ska Iris ta ett sådant prov eftersom hon är född
2005 i Kina och möjligheten att hon fått druckit den dåliga
vällingen som avhandlats i media nyligen. Hon visar inte några
som helst tecken på sånt men man vill ändå kolla det. Och idag
ska vi få en tid. Jag blev inte stormförtjust i att det var blodprov.

Ann-Cha har föräldraledig dag och jag är portat från fabriken
så vi har en extra dag denna helg. Helt O.K.E.J. kan meddelas.
Hallowweeeen och skräckfilms på tv ikväll. Då är det nästan
trevligt att ha svårt för att sova. Nämligen har vi en burk
i sovrummet.

Inga kommentarer: