söndag 26 oktober 2008

Söndagsmorgon

Fredagen på Ögir var trevlig. Det allra roligaste var att
det geick så bra med att lämna Iris med Farfarfarmor utan
alltför mycket tårar. Farfar hade med sig en I.K.E.A.-katt
som offergåva och kanske spelade det in.

På Ögir var vi typ först igen som vanligt. Det är vi alltid!
Ha-ha. Men egentligen fattar jag inte varför allt ska vara
så sent jämt. Maten var god med rotfruktsgratäng och
paprikakorvar som jag åt och lite annat som klotten åt.
Det var en alla tiders buffé.

Det var inte så mycket folk egentligen förrän runt 24.00
när vi gick hemåt. Då had edet varit lite lokaluppträdanden
samt gamle Kjell Höglund och en "ny" trubadur som blandade
visor med lite stå-upp-funderingar med foten i familjelivet.
Det var inte så kul det sistnämnda men han spelade bra.

Det var i vart fall en trevlig kväll och om inte annat så
märkte jag det dagen efter som berättade att jag minsan
hade druckigt mig till bakfylla. Mycket märkligt egentligen
eller kanske ett ålderstecken? Även om man håller sig
på nivå "salongsberusad" så blir det betongkeps.

Så lördagen var lugn och McDonalds mot kvällningen.
Iris fick böcker i happy meal. skitbra faktiskt istället för
de värdelösa leksakerna som dom brukar mångla ut
till kidsen.

Äntligen somna vid 21.00.
vaknade 23.00
somnade 03.00
Vaknade 8.00

Sen har vi varit och handlat och nu är det nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!?

Du skrev: att vi kunde lämna Iris "utan allför mycket tårar". Rättelse: Hon grät inte en enda tår och det kändes skönt att kunna lämna hemmet utan oro och bara ge sig ut i höstkvällen och roa sig!

Kramar till farmor och farfar som är så underbara med Iris!

/anncha

Anonym sa...

men gullis anncha!
HON grät int en tår, men JAG bölade ju som en stucken gris
när vi sa adjöken ;P

ha-ha. nä det e som du säga.
det funkad ju skitbäst denna gång!

puss

- håkan