torsdag 23 oktober 2008

Inget fotograferandes int

Dagen hade vi våndats för. Förra året blev det knas när
Iris skull fotograferas på dagis. Hon hade feber och den
nya upplevelsen skapade ett agg gentemot dylika tillställningar.
Så det var med bekymersam känsla jag lämnade Iris idag.

Men det hela löste sig för denna gång genom att fotografen
hade ringt sig sjuk. Fröknarna var kanske lite sura eftersom
de hade piffat i håret och grejsat. Men jag tyckte det var bra
egentligen efterosm vi ska ut imorrn på fyraårskalas på Ögir
och att det inte är shysst med två annorlunda dagar på sträck.

I mailboxen hittade jag glädje från förlaget som har börjat med
min next diktbok nu på allvar. En PDF fick jag till hands men den
var efter fel utgåva. Jag är ju besvärlig och ändrar manus hela
tiden. Men jag är glad att det är igång igen på riktigt och nu kan
jag börja planera lanseringen. Håll i hatten!

Vi for och handlade med Saaben. tusan va fattigt det kändes att
tanka för 100 spänn blott. Men så fattigt hann det med att bli
denna månad. Ha-ha.

Nu är det en natt kvar sen e det helg. hurra!

Inga kommentarer: