fredag 17 oktober 2008

Krusat hår


Pandan Bambuu - En av Iris gullisar och stand in när hon inte
vill vara med på bild. Vi leker lite fotograf ibland med dolda anledningen
att en sådan kommer till dagis next week och förra gången blev
det hola-baloo. Just detta kortet blev riktigt bra på Bambuu. Det är
snygg belysning och det små små utslitningar som han har skaffat
sig via kompisskapet med Iris ger honom och fotografiet nästan
personlighet!
Ann-Cha lekte frisörsalong också häromdagen och det blev
båd ny frilla samt krusning av hår för första gången. Det
tyckte Iris var fräckt!

Jag är vaknad och inväntar, eller har ju faktisk redan, helg.
Kojan är städad. Jag fick en drös med Cornelis skivor från
kompisen som jag lyssnar på. Men frugan fick inte sina skiva
med Bambuu-look-a-liken Michale Graves.
Vi får ta ledigt hur mycket som helst från fabriken säger
chefen så jag tog ledigt nu på Måndag. Då ska jag och Iris gå
på teater. Den äger rum i dagiset samlingsaula och eftersom
Pippi Långstrump var där och skrämde barnen förut en gång
så har Iris lite svårt att närma sig det stället. Kanske kan det
gå bätter när farsan är med.
Treflig helg!

Va inte lessen söta lilla Nina

Inga kommentarer: