fredag 1 maj 2009

T.Å.G


Jag och Iris gick i Majtåg och demonstrerade
mot allt! Hon tyckte det var lite tråkigt tror jag.
Jag var mest emot att behöva gå bland
Socialdemokraternas flaggor. Jag är förvisso röd
men när jag går i majtåg så är jag där som arbetare
och inte som politisk tillhörighet. Kanske därför
det inte är så många som bryr sig att gå runt
med trumman. Det var också konstigt och tråkigt tycker
jag att jag inte såg mer folk från fabriken. En massa
sägs upp, dirketörer roffar åt sig, tempot höjs vid maskierna*
och alla rycker på axlarna & tänker att så är det och
då ska det väl så vara. arghh..
Solen lyste över Rudbeckius. Fint som tusan
och lugnt. Iris ville ha på stödhjulen igen och
jag o frugans ryggar va glada för det.
Senare var vi till skrotbilsmuseum. Halvbra.
O sistligen kväll. Vi glutta på Humorgalan. Fint att
man gör en gala för barn i nöd. Man blir rörd av allt
elände. Men varför heter det Humorgalan?

Inga kommentarer: