onsdag 27 maj 2009

Onsdag

direkt på fabriken for jag till närmsta Bauhaus och handlade
sista grejerna för att få färdigt vår uteplats. Hittade en stor fin
slägga också som jag inversterade i för filmen också. Byggandet
gick som en skev dans och det är ju förträffligt fiffigt att den
stora planen är att ha det murrigt på bakgården. Då gör det liksom
int så mycket att pilväggarna lutar lite hit och dit. Ha-ha.

själv är bäste dräng. Iris klippte gräsmattan och ann-Cha
fotograferade hela spektaklet. Imorrn ska vi, ja lilla hon handla
en mamma-dag-prisent har vi bestämt. Iris säger att vi ska göra
tårta med lakrits och hallonsaft på. kanske vore nåt. Annars har vi
officiell invigning av uteplats på Just Mors dag då Frusidan av
släktingar kommer och hälsar på o äter.

~

De förtidspensionerade var ner en dag och fick lite
presentkort och något krafs. jag vet inte riktigt, men jag
så en sådan gubbe och jag tänkte, för jag visste då inget
om att alla var där, att det var den första återvändaren.
En del kommer tillbaks efter pensionen som spöken.
Dom vandrar runt och hälsar på sina gamla maskiner
och gamla kamrater och sådär. Inte helt lätt att klippa
sådär verkar det som. Jag tycker det är sorgligt när man
ser dom. Att dom på andra sidan inte längre är någonting.

Det var inspirerande how-ever och jag tror jag ska skriva
krönika om det där. Min pappa kommer inte svepa runt
så mycket där kan jag misstänka.

En helt annan gubbe sa han skrev fiskedagbok. små berättelser
om de äventyr som han varit med om och planen var att han
på gamla dar ska kunna sitta och läsa det där. Jag vet inte
varför han berättade det så förtroligt för mig, men jag tror
att det kanske var för att jag är känd på fabrik som poet. I vilket
fall sa jag att han kunde ta med sig något så kanske jag kunde rita
något enklare till texterna. Och det gjorde han också. Häpp!
Själv fick jag då vad jag eftersträvade: ett lite annorlunda
efterönskat riteri. det är inte varje dag som jag ritar fiskefänge.

Ännu en annan gubbe sa idag att det är på Ekebybros Bokcafé jag
kommer framträda i sommar. Jag fick ett papp med info och
han var lite rolig, denna fabror. Han försäkrar att det hela ska vara
spontant och inget märkvärdigt och absolut inga stela ben och bara
kom som du är och bla-bla-bla.

sånt lugnande snack har motsatt effekt Owe!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser mycket inbjudande ut. Håller tummarna för bra väder till invigningen.