måndag 11 maj 2009

Den stora glasskonflikten

tillbaks till Måndag & jobb & rak krökt rygg
och linement på den som kylde. Men på fabrik
stod dom kvar, alla maskinerna, och väntade
på mig. Radion sa Radio Västmanland och dom sände
en bit därifrån och Granberg sjöng The beauty is in the
beholders eye och det var länge sen men den låten
är fortfarande skitbra faktiskt. Till och med bättre
kanske och som dom pratade i fuzzboxen om Köping
som har det värst i hela landet procentuellt på ett
arbetslöshetiskt sät att se på det.

Jag skull bara byta omklädningsrum den här gången
och fick ett lite klaustrofobiskt kryp in men närmare
hemmet och mer avskilt om från dörren. så både vinst
och förlust kanske man kan säga.

Men att vi köpte glass från bilen blev bara tok och
en källa till gräll och bråk mellan dottern och oss &
det var det inte värt.

jag har blivit inbjuden att läsa dikt någonstans igen
och det på något bok-café som annordnas på vischan
utanför köping. Kommer inte ihåg vad det hette men
när någon säger det så vet jag men inte nu vilket datum
i vilket fall och nu ska jag sova. natti!

Bilden är teckning för tecknndets skull.

Inga kommentarer: