söndag 3 maj 2009

En bula

serietecknandet går framåt. lite oknyt är med och spökar
och seriens bildstil ändras lite varteftersom. det är som om
det förker att själv hitta sin form. så jag tror att det är cool
om jag bara tecknar fram sidorna och låter det bli som det vill
och just nu är det därför bara en mer nogrann skiss.

Rysare 1
Igår var vi och handla. Jag hängde med Iris vid en lekautomat
utanför Kinareasturangen när dom öppna. Farbrorn brukar vi
prata lite med och vi vinka och han kom fram och undra om Iris
fick följa med o ta en kaka. Och dom steg in och jag vänta utanför.
Sen tog hon kakan och sprang glad som ett jehu mot mig såg jag
genom det väggstora glasen. men Hon såg inte att det inte vara
öppningen! och sprang rakt in i rutan och slog till en ganska rejäl
bula i pannan! Det var tokläskigt att se och hjärtat stanna nästan.
Men jag fattade att det var mest oväsendet som skrämde mig.
Kinafarbrorn var förfärad också, stackarn. han sprang och hämta en
fanta av någon anledning. iris lugna ner sig efter ett tag.

Rysare 2
hela familjen gick på Bio och snaska godis och glodde på
filmen Glömligheter. Det var Petsson och Findus och det var
okej fram tills det att det var lite åska inblandad i storyn. Då
vågade inte Iris stanna kvar längre. Ha-ha- lit gulligt.

Idag har vi varit lekpark, städat huset och grillat. jag har
skrivit klart en till krönika till Du & Jobbet. Den kommer handla
om Pizza av alla saker! Den förra ligger på Tidningens sida f.ö.

Voff!

Inga kommentarer: