torsdag 28 maj 2009

En Torsdag

Pilväggen står kvar! jag är så jävla glad!

Jag hämta odåga och gick på stan. Odåga för hon hade
sparkat nån kille vid Rutchbanan. Men sån är tillvaron
på dagis och jag är lite obekväm när fröknarna står och
skvallrar till mig om Iris ofog och man ska spela förvånad
eller förfärad. Jag menar, jag kan ju liksom inte bli fly
förbannad för något hon har gjort för flera timmar sen.
Jag sa åt henne att säga fölåt till grabben och det studsade
hon iväg så fint och gjorde. Hon hade vägrat när fröknarna
sagt åt henne så det blev lite: kolla va fint jag lyder farsan.

Sen vilsade vi oss genom den av grisfest ockuperade
stadkärna för att hitta Hemtex och där köpte vi en
handuk till Mamman Ann-Charlotte för mors dag
som ju e på Söndag för bövelen. En fin blå handuk med
stjärnor får hon. Men grejen var mest för att göra grejen
att handla till Mors dag. Ann-Cha får gå & köpa sen nåt
annat.

Ja. Grisfest. Det heter ju så som en del gamla surdegar
envisas med. Köping kommun attackerade fylleriproblemen
med att byta namn till Köpingsyran och sedan några år
heter det Stadsfesten.

Men det heter Grisfesten.

Jag vill filma

2 kommentarer:

Surdeg sa...

Hehe. Men det heter ju Grisfest. För alla grisar och bökar och stökar. Just som grisar gillar :)

Anonym sa...

japp! :)
- Håkan