tisdag 25 november 2008

Svart Pulka

Såhär var det:
När vi kom hem från dagis så ville Iris gå och prova
sin nya svarta pulka. Hon hoppade i och jag hoppade
framför och började dra henne iväg mot Kyrkbacken
som är pulkaåk nr ett i centrum.

På vägen dit låg en ramlad tant mitt ivägen och var

tung som tusan men en polis kom också och hjälpte till
och den ramlade haltade iväg. Innan så berättade dock
den ramlade tanten, som visade sig vara från en annan
del av Köping, att det gjorde ont i benet, det benet som
hon brukade ha ont i. What ever tänkte jag som var glad

över att ha skrapat ihop en karmapoäng med min goda gärning.

Sen åkte vi pulk och jag tog fotografiet ovan här. Ett kort
som kostade mig en redigt blåmärke. För jag sprang bredvid
Iris och vår seeeega digitaliskamera hann inte ta bilden innan

kyrkbacken blev planmark. Kruxet var att jag fortsatte neråt
liksom.

& sen låg Jag där så som en ramlad tant & fåntratt.


Linka hem men ändå glad att ingen sett nåt.

Inga kommentarer: