måndag 24 november 2008

En gul pulka?

Vilken härlig snöstorm man vaknar i. Den har visserligen
varit hela natten men ändå. Om natten är sånt mest bara
kallt kallt kallt. Men jag vaknade inte av den utan välsignade
mobiltelofonens sms. suck!

Det var en varning om att inte svara på samtal fr 118 700
för då kan det kosta 5000 pix! såja. Nu är världen varnad.

Undrar ibland hur många som läser bloggen egentligen.

Idag ska vi gå och införskaffa en pulka till iris förstås. Det
är skamm på torra land att hon ingen har. Gul! sa hon och
att den ska vara och då förmanade jag att hon skulle äta på
dagis för annars kunde ingen pulka få. Nämligen har hon
kommit fram till att äta dagismat är inget man behöver göra.

Så det är hot och möjligheter hela tiden från mig. Säkert
en dålig pappapsykologi. Det är en stor del av pappaskapet
har jag börjat inse: detta med att känna att man inte gör på
rätt sätt i fostran. Tack o lov att man är en inbilsk man som
allt kan leva i självbedrägligheten att man är fantastisk.
Ann-cha är fantastiskt duktig på att hela tiden vara engagerad
i sin mammaroll. Hon utvecklas lika mycket som lilltrollet,
min vackra fru.

Iris utvecklar mest nu Kiss-&-bajs snacket. Senaste leken
är att ha affär under vardagsrummet och så gör hon reklam
i gapramsor:

- Kom o köp mera bajs! Kom och köp mera Kiss!

Hon har lärt från Tim enligt uppgift, Ha-ha

Inga kommentarer: