torsdag 6 november 2008

23:e till 6:e

Nu har jag vaknat!

och faktiskt sovit en lite längre sträcka för först gången
denna vecka. Det har varit en mara-vecka vad det gäller
det soviska. hela tiden gluttat klocka. Kanske att jag är
väldans snuvig har spökat in? & ont i huvudet har jag och
det är nog migrän men nu låter jag ju nästan som en
gammeltant vetja!!

Tips mot Migrän: En Alvedon & en Ipren.

På fabriken var extramötet som sa att det var som ett nytt
produktionsstopp lagt fiffigt runt jul & nyår. Hela skiten är
låst då från 23:e till 6:e. Det är ju kanon egentligen om än
omständigheten är nervös. Allra bästa är dock att dom sa att
ryktet att erbjudanden om förtidspensioneringen inte är med
i varslförhandlingarna är fel. Nu kommer det inte gälla mig
men väl min hjälte pappa som går och är trött i
60-plus-kroppen på monteringsbanan.
Det är ett komplicerat förhållande som denna knegare har
till sin fabrik. Fascineringen och ligger i att jag inte speciellt
trivs med jobbet. Jag anser det inte så utvecklande och intr-
essant och ser det mest som en plats där jag får pengar. Men
i varseltider blir jag ändå ganska nervös för att jag ska förlora
min plats.
Jag finner mig fudera över vart det finns andra ställen för
en NC-operatör. Därutii är det knep! För varför funderar jag
inte på andra arbetsplatser. Jag skulle vara en fantastisk bildlärare.
Jag skulle kunna jobba på Dagis! Jag skulle kunna öppna en
detektivbyrå! Jag skulle kunna öppna ett Kafé med kärestan!

Sistnatta är man ledig för att sköta om blodprovet imorrn.
Efterspelet är planerat. Kanske ska vi gå & fika men det vore
roligast kanske att dra till Arboga och plaska lite i äventyrarbadet.

Inga kommentarer: