torsdag 27 november 2008

På andra sidan insomnia

igår var det första gången det blev stor-knas
i soveriet för mig och det har därför varit ett ganska
jobbigt dygn. Mest är det kanske för att det händer så
så mycket spännande i denna förbannade databurk.
Det lockar och jag är lite "förd" av det hela. Men nu
känns det som jag är på rätt köl igen.

Jag fick visserligen sticka hem 4.00 för huvudvärk &
feber. Men va satan gör det när jag nu har sovit nån
timme känner jag som om det faktiskt är den tidpunkten
som dygnet har: morgon.

Iakttagelse:

tre olika herrar möter jag var morgon som cyklar ner

till fabriken med lysgröna reflexvästar! och jag undrar
vad det är för stil! En naturlig utveckling från bärandet
av cykelhjälm måste det bero på och snart ska alla män
ha västar. Jag skulle aldrig dra på mig cykelhjälm. Det är
kanske en töntig inställning men där går gränsen för det
säkra och förnuftiga levernet. Det blir antagligen annat när
Iris konfronterar mig nångång men tills dess cyklar jag
hjälmfritt och förundras över reflexvästar i storlek XL.

Finns det stödhjul för 45 åringar?

~

Jag hade utvecklingssamtal på natten med min chef i veckan
som gick. Det var samma gamla vanliga krystade samtal. Jag
kan vara en träbock ibland. Dock utmanade jag mig själv att
jag då det kom till punkten att feedbacka chefen så la jag faktiskt
fram saker som jag tyckte han gjorde fel. Det var ganska kul. Jag
trodde nog han skulle bli lite argare men det blev han inte.
Bara lite röd om kinderna. Jag fick jobba kvar på natten till
semestern och fick lite mer i lön också. Jihoo!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det började med cykelhjälm och fortsätter med reflexväst och Gps-sändare på barnjackor och nu har airbag för fotgängare lanserats i Asien och kommer snart hit.

Anonym sa...

Håkn:
man kan bli mörkrädd för mindre!