lördag 1 november 2008

Lördagsmiddag

Jag har använt en elvärmare för första gången i mitt liv
Och den nya kupévärmaren likaså. Dennis fanns behjälpligt
På plats på parkeringen och invigde mig i dess hemligheter.
Annars har jag mest lekt med Iris under förmiddagen för
Ann-Cha stökade i köket på seriöst sätt. Anledningen var
nedanstående

Det var nämligen samling med frugans mostrar och andra
Under middag hemma hos hennes mamma Ewa och Pekka.
Det var gottgott och sådär trevligt avslappnat som det ofta

brukar bli. Maten var lagad under temat buffé och Ann-Cha
Hade gjort krispig nudelsallad, rödbetor med getost och chok-
ladbollar till efterätt. Sen fanns det mängder av andra
grejer uppdukat och jag var sprickfärdig när vi drog därifrån.


Petra-Maria-Amanda-Pluto-Ewa-Pekka-Kärestan-Dottir-Jag

Sen for vi och handlade och hem och sen kom plötsligt
Kväll. Iris är i Bad med kärestan och jag har bloggat väck
ännu ett par minuter av mitt liv.

Imorrn åker vintersulor på. Hoppa Brolla har Söndagstråkigt
och hjälper mig. Han gillar att få prata med min uppmärksamhet
och jag gilalr att lyssna betänksamt i bakgrunden då han liksom
på automatik bara skruvar fast eller fixar det som skall på min

vita SAAAAB.

Förläggare Watson har något spennande erbjudande i rockärmen.
Det blir kul att få reda på vad det är för något på gång. Han är
en visionär och energirik figur som verkligen har gjort ett lyft
för min konstframgångar. Samtidigt är han liksom jag en

drömmare av rang och ibland blir det inte något av alla idéer och
planer. Men det är just det att han hela tiden försöker grejer som
jag tycker är ballt att man hänger med på sitt hörn.

Voff!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... ska du inte publicera några dikter här? *nyfiken*

Doghead sa...

inrerum, du kan läsa en del dikter på http://www.poeter.se/poetHome.php?writerId=3586 ..i väntan på denna fantastiska bok! ;)