söndag 9 november 2008

På fars dag II

Jag fick presenter efter frulosten av min fina
fru och min fina dotter. Ett stort paketlass!!

1. En serietidning, Pondus.
2. En nitlott, Triss.
3. En rulle med chokladgodis, Marabou.
4. En randig långärmad tröja, Svart & Grå.

Speciellt den sista värmde eftersom jag så har svårt
för att ta mig för att gå och handla kläder och att jag
fryser för jag mest har t-tröjor. Tack elsklingen som
annars var ordentligt snörvlig och fick stanna hemma
när jag och Iris drog till Kungsör och hälsa på pappa.

Iris är lite snuv-vrång också och hon ville int äta tårta
men fick med sig i låda minsan lite bortskämt av sin
farmor. & tårtan åkt ner i magen när hon hade sovit
lite vid middagen.

Farsan fick en oddset-kupong som jag lämnat in med
fyra matcher. sen får vi se om den är nitisk oxå.

Iris ville på kvällseftermiddagen ta en promenix i mörker.
Vi traskade ut och en liten spoookie-grej var följande
Vi gick uppför trappan till kyrkan. Den är belyst underifrån
och mina tankar gick då till att det ger en spökig stämning
runt knutarna på kyrkan. Då säger Iris som går i sina egna
tankar att hon ser ett spöke!

...och då tänker man på barnets öppna sinne!

~

Grattis alla andra pappor. nu ska jag gå och sova lite
eller så innan kneget börjar!

Inga kommentarer: