onsdag 5 november 2008

Är svart en färg

Iris som är född 05 ska till Doktors på fredag. nämligen
ska vi ta sprutor med blodprov för att se om hon har fått i sig
sådan dålig Kinavälling. Inte orolig är jag men det känns inte
fint att med berått mod hålla i sitt barn när någon elak
lab-tant stoppar nålar i hennes armar.

Har tagit ledig på fredagen för det för det går nog inte
att bara lämpa av henne på dagis efter en sådan grej.

Kommer hon förlåta mig?

nu ska jag lyssna på vad som sägas på extrainkallade
metallmötet och samtidigt fundera över gårdagens
fabriksgolvdisskution när jag kom ner:

Är Svart en färg?

Jag styrde upp disskutionen genom att säga att jag
som hade toippbetyg i bild har det rätta svaret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vit eller svart' en fråga om vad man tycker. Om svart inte är en färg så är vit inte heller det?

Svart är väl en blandning av alla färger? Men hur får man vitt? MVH Gladiatan

Doghead sa...

om man tar en snurr-platta och snurrar. på den har man delat in alla färger. vid själva snurret kommer disken faktiskt se vit ut.

men om man blandar så blir det ju svart. eller typ äckel-gegga-brun.

Så du har ju rätt gladiatan! varför ska man mobba svart och vitt för? ta tanken längre: Härmed är grön inte en färg!

disskutionen på jobbet upstod ur att någon på tv roomservice sa just: svart är ingen färg.

Anonym sa...

Hejsan.
Ett litet tips...Gå iväg till Apoteket och köp EMLA-kräm och sätt på Iris arm när hon skall ta proverna, det är en bedövningssalva.
Har gjort det på Nina och Calle när de skulle få vaccinationer och det fungerar klockrent...
Varför skall man ha ont när det nu finns bedövnings salva?/syrran

Doghead sa...

hej systra mi!
Vi var och fick en klick emlasalva igår så det är fixat. det kanske e så det mest gör ont i mig :)