söndag 30 november 2008

Helt Sjuk Helg


Nu är jag inte någon ungdom så "Helt sjuk helg" kommer
alltså om att jag är sjuk.
Det mest rasande febern var mellan natten Fredag till Lördag
och jag befann mig i ett sjukt drömläge. Jag var inlåst på
Guantanamo. I vart fall något amerikanskt ställe som hade
regler jag var tvungen att lyda efter. & i mitt fall var det att
sitta och sova. Jag fick inte ligga i sängen som förövrigt var full
av små köttbullestora pappersbollar. Drömmen var påtaglig
antagligen för att jag sov djupt eller för att allt var annorlunda
för febern, men jag vaknade flera gånger sittandes och jag
somnade om sittandes också med känslan av drömmen men
vetskapen att vara i vanliga hemma-sovrummet.

Söndag mår jag bätter men hade mycket huvudvärk i
början av dagen och den kommer dundrande när jag gör
något ansträngande så jag sjukskriver mig inatt i vartfall.

Ann-Cha har under min frånvaro pyntat fönster med
julstjärnor och det är ganska mysigt i hundkojjan nu.

Dagens fundering är om Hollywoodisk etik.
Man är Tobey Maguire och därmed i världen känd som
huvudskådisen i Spiderman. Sen får man ett erbjudande att
spela superhjälte i en annan film. Vad gör man då om man
vill ha den rollen? Det går ju liksom inte, men samtidigt
kan det väl inte finnas mer än oskrivna regler om detta?
Det gäller för Hollywoodisarna att tänka sig noga för när
di erbjudas superhjälteroller så dom inte sabbar sin
hjältefilm. Tänker närmast på stackarna i fantastiska fyran.

Men har ritat lite idag också. För Q.

Inga kommentarer: