tisdag 18 november 2008

Hos fejkfotografen


Sover ganska hyfsat ändå denna vecka. Men det
är ett litet stress att vakna. Jag känner på en gång
att: hämta Iris!! Det är ju fånigt för när jag gick ständig
förmiddag så hämtade jag aldrig henne från dagis förrän
halv tre. Nu blir det oftast halv två.

Iris är annars i trots som bekant och senast har hon tappat
LördagsGodis i stora tandborstkonflikten samt vart i gräl
Med fröken Lena om ingång från dagisgården.

Desto förtjustare är jag i den mynande kiss-&-bajs-åldern
som kommer. Hon har lite olika grejer. Vi brukar sjunga
- Kalinka-kailnka-potatis-mos-och…
Och sedan lägger hon till det sista ordet som

oftast är typ katt - stol - lampa – fläsk.

Men senaste tiden kommer det upp Potatismos med
bajs, kiss eller fjärt varpå hon asgarvar tillsammans
med mig.

Ann-Charlotte säger: Vad barnslig du är men sen
garvar hon också!

Men imorrn är det allvar för då kommer fotografen
och vi har därför tränat och lekt lite sådan här hemma!

Inga kommentarer: