onsdag 2 juli 2008

Var inte så negativ

Nu har jag ritat ihop några av de första bilderna till mitt
egna barnboksmanus. Hur det än blir om det kommer att
verkligen hålla för ett tryck så är det löjligt roligt för mig.

Som att rita händelseböcker i lågstadiet ungefär.

...Dom skulle man ha tag på nu! Jag kommer ihåg att jag
var rätt produktiv i antalet som jag skrev.

På fabriken jobbas det hårt in i det sista.

Jag var en duktigt skyddsombudning och fångade ett
tillfälle med X som har spritproblem för att säga att jag finns
som stöd om det behövas. Så som skyddsombud och framförallt
jobbarkompisar ska göra. Det var bra gjort av mig.

Bloggeri är en trevlig syssla, men det blir lätt att man blott
skriver om negativa saker. Det är ju synd för avsikten är ju
inte framställa sig som en sur typ, ej heller att sprida mer
taskiga vibbar i denna kalla värld. Så hädanefter tänker jag
försöka skriva om bara det goda i livet.

Flytten närmar sig och hundfamiljen börjar fundera mer
och mer hur det kommer bli. Drömmar och fasor trängs i
tanken. Uteplatsen inverkan på vårat liv är den stora grejen
men även ballhet som att ha en egen parkeringsplats för bilen
och vackra rosor vid entrén.

PS! alltså Positiv Slutknorr
Idag hittade jag min fina T-tröja med en segelbåt
på bröstet. Tröjan låg längst ner i garderoben.

Inga kommentarer: