lördag 12 juli 2008

En till & lite om Hilda Häxa


Sträck ner en näve i tant Bergatrolls ficka.
Ta vad du där finner och sen kan du sticka.

~

Håkan igen.
Jag hade en vision när jag började med att rita bilderna
till Hilda Häxa manuset. Något jag skulle sträva efter i
var och en av bldernaa som skulle göras. Men nu är jag
igång med ritandet och då sker något som jag har tidigare
upplevt. Bilderna får något slags egen vilja och jag behöver
bara rita ner det som blir. Aldrig blir det som man först
tänkt ut. Men förhoppningsvis blir det färdigt.
Och först då går det att verkligen objektivt se om
bilderna är bra eller dåliga.

Känslan som jag har i det arbetet som jag gör med
Hilda Häxan är att det kommer fungera i den idén som
jag hade från början. Men det blir int som tänkt

Inga kommentarer: