onsdag 23 juli 2008

Döingarnana

Sen gnäller jag ritjobbarbrist och i nästa stund
så hittar jag Container 90 önskan att få
bubbla mig med deras next skivomslag. Ha-ha!

Så jag far dit i morrn med dottern i sällskap!

Dom har oxå en vilding.

Tidigare stod jag med dotter i famn på balkong
och väntade glassbil. Den var försenad och det
var spännande att stå där sommarkväll och
jaga efter tut-tut-tut bortom husen och kvarteren.

Ännu tidigare kom familjen i prat om döingarna
och Iris undrade om sånt. Hon har förr sagt att
Bagare Bengtsson är begravd när vi passerat
kyrkogården. Det händer i boken Bagare B.
Nu blev det ungefär såhär att döingarnana hon sa så
gräver man ner och att gravstenar finns så man vet
vart dom ligger.

Allt såntdär som hon börjar fråga om sätter en lite
på prov. Vart går gränsen för vad man ska skönmåla?
Vart går gränser för vad hon förstår?

Annat sommrigt jag gjort i dag var att pröva
nässelbränning. Det gjorde inte så ont men höll
i sig irriterande länge.

Skriver flyttkort i kväll. I vart fall min fina fru!

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Aye, lövely Voff!

Kuligt med ritarskivan=).
Jag tycker att du sakligt ska berätta för din dotter. Döden är en del av livet och jag tror att skönmåla viktiga saker bara blir chockscenarion i framtida tid. Min barn skulle absolut få veta lite om saknad och tårar.

Från döingar till glass... jag vill äta den där centerglassen eller vad det nu e för going som dom gjort reklam för. Sucker, jag föll för kommersialismen;)

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -