måndag 14 juli 2008

Stor liten flicka

Det finns så många fantastiska sidor med att ha barn.
En av det mest fascinerande är hur man hela tiden
får ta del av hennes utveckling. Livet blir förstås vardag
och man missar säkert en hel drös sådana grejer för det
men jag försöker anstränga mig ibland, tack o lov.

Idag var jag väck från fru & barn igen för att arbeta sista
vecka före simestern. Dagen gick fort men jag hann med att
börja sakna båda töserna.

Djungeltelegrafen hade skvallrat om att Iris hade
förvandlat legolådan till potta och när jag kom hem
så fick jag en sådan utvecklingsglimt mig serverad.

För Iris berättade för mig om Lego-affären.

Hon har visserligen berättat om saker förut men det var
mer specifikt denna gång. Och det var direkt när jag
klev in i lägenheten. Som om hon väntat att berätta
om sitt missöde. Eller att hon ville berätta sin version innan
mamman berättad esin. ha-ha. Hon börjar bli en riktigt
stor liten flicka.

Till HELQ ska vi åka U-VäsBY och Visa upp lilla Damen
för SystrasbekAntinGaR som Ska resa till Beijing som det
Heter men aLLa SägEr Peking Om fasT i slutet af Augusti.

Böksholm kom in. Världen är god

Inga kommentarer: