tisdag 22 juli 2008

Nygammaltelevision

Solen har hittat till min semester och kärestan sa
det fint att humör och allt känns bätter!
Äsch sa jag som ett åskmoln men sen smittade
det av sig och hela dagen var lika fin som
vädret.

Jogg.

Jag och dotter for med bil till Kungsör och
Avlämnade där ett stycke häcksax. Samspråk med
Pappan var lite annorlunda. Han berättade om resan
dom gjort i hans hemtrakter och det var med
en sådan geist att jag förstod att resan verkligen
varit bra. Det var kul.

Hundfamiljen hojade till Secondhanden och gluttade
efter något annat databord till efter flytten men hittade
till dottersglädje ett brio-trä-tåg.

Sen for vi hem till Bror och hämtad den lite större
televisionen som vi fick. Kanaler var inställda enligt något
anarkistiskt system och tung som fan var den
men annars trevlig på alla tänkbara sätt. Stereoljud tex.

Fortsätter sol lysa så kanske man kan bada rätt som det är.

Dagens tänklerier är om semesterdvala. Den sköna
och den fantastiska siesta som stänger av landet.
Det är gott för folksjälen. Men det kan krypa i min att ha
massa ledig tid och inget kreativt på rull.

Inga kommentarer: