onsdag 30 juli 2008

blod överallt

Natten var lite inspirerad av filmen Gudfadern.
Iris hade krypigt upp i vår säng. Hon var orolig
och började prata med bubbelröst om att det rinner
i näsan. Jag tände lampan och det vaR BLOD
ÖVERALLT… eller ganska mycket härna och därna.
Näsblod handlade det om. Antagligen hade hon slagit
i snoken i sömnen. Lyckades hålla mig kall och tog hand
om det utan att trissa upp situationen för henne.

Förut var hon snorig ett tag och då hände något liknande.
Då var det som en lång lång snor-blod propp
lossnade ur näsgången. Och i backspegeln minns jag att
jag hört lite snuva från dottern senaste dagarna. Så det
kan förståss vara någon sådant också. Men lit läskigt var
det att vakna upp under sådana omständigheter.

Slutligen blev det dag ändå och flocken sprang ner
till plaskdammen. Se fotoreportage nedan. Det är
fantastiskt vilken fegis jag har blivit vad det gäller att ta
sig ner i bassänger. Jag håller på i tio minuter och kör
centimeter för centimeter.

Iris & Ann-Cha hinner börja huttra
och vill opp innan jag jag kommit ner ordenligt. Det jag fasar
mest är nog ändå allt stänk som kan landa på mig. Själva
nedstigningen sker ju i den barn-plask-lekande delen.

I duschen träffade jag och Iris på Magnus Gustafson, en
Journalist och författare som eventuellt kommer
medverka på min realese-fest för nästa diktbok. Jag visste
ju att tillfället måste komma förr eller senare där jag hälsar
påhonom i verkligheten. Vi har tidigare blott mailat varandra.
Så nu blev det. Men lite knepigt blir det när man står
nakenfis med ny bekant och diskuterar skriverier. Ha ha.

Han var intresserad av Diktsamlingen och jag lovade skicka över
En datafil till honom för för-glutt och därmed kanske man kan
Få något gott råd.

Vi åkte sedan hem till Pekka & Ewa på 50 års kalas för den
Förstnämnda. Han fick sedvanlig whiskey och vi fick god
Wok-middag. Efterätten våfflor var ju int igår heller! Hurra
För PEKKA!

Sedan hem och kväll och imorrn är det plötsligt dags att
få nyckel till nästa hundkojja.

Inga kommentarer: