tisdag 15 juli 2008

Att vara positiv



Denna varningskylt satt föresten på ett hägn i Parken Zoo.
Den fick mig att skratta lite. Vet inte varför men däri ligger
kanske humorns skönhet.

Jag fortsätter mitt positiva bloggande och som en kvasipsykolog
ska jag nu föröska än mer att hålla en positiv ton i mina
tankar och inlägg.

Världens all elände trycker på från alla håll och om man verkligen
skulle börja brinna för förändring skulle man ganska snart slockna.

Tänkte på det där nere på fabriken idag och gamla vännen
Luke Skywalker kom till min undsättning. Det blev värvning för
den goda sidan. För jag tänkte att det är en strid att vara
apatisk till det stora eländet.

Det är bätter att lägga sin kraft på att vara glad energi i vardagen.
Det ger påverkan på alla man möter och blir ringar på vatten.

I teorin blir det en förbättrad värld slutligen.
I praktiken blir det en återkommande positiv påverkan.

Inga kommentarer: