tisdag 15 juli 2008

Jag tycker nåt om Offsprings skiva


The Offspring finns fortfarande och gör lite skivor
då & då. Nu har dom gjort en igen och jag, eller frugan,
laddade ner den och pröjsade enligt framtidens sätt att
inhandla sin musik.

The Offspring - Rise and fall, Rage and Grace
Betyg 2 af 5
Det var en annorlunda upplevelse som jag nog inte
gillar. Det är ju skönt att slippa hålla på att skriva ut
sina egna bookleets och cd´s. Fördelarna är förstås att
man kan sitta hemma och bara klicka hem musik.

Old style för mig.
Plattan är i ordens rätta bemärkelse halvbra.

Några låtar är riktigt riktigt bra för en pop-punkare som
Jag själv. Och det imponerar faktiskt att slentrianriffen
Och Offsprings gamla lite trötta stil går att få att blixtra
som Den gör på låtar som Hammerhead och A lot like me.

Snacket är att det är en liten dystrare och vuxnare
Skiva. Men jag vet inte. Det finns förvisso inget
pretty fly for a white guy ah-ha-ahha-ha, men int
är det så vuxet. Siktet är inställt lika mycket på Mtv som
sedvanlig trubbelfunderande kids.
Och det tråkiga med skivan är att det skulle vara en
Riktigt bra skiva om dom bara skalade bort hälften
Av låtarna. För de dåliga låtarna är rent ut sagt sorgligt
dåliga! Dom tycks fyllt på med skräp för att få ihop ett
helt album. Sorgligt.
Nä. Det var nog inte så bra det härna!
Lyssna själv på deras hemsida vetja!

Inga kommentarer: