torsdag 3 juli 2008

70 tusensfrämling

Jag fortsätter söka efter det positiva. På fabriken var
det en gubbe som sa till mig.
- Hörru Håkan, du ville ha lite flyttkartong & det cyklar jag
och fixar åt dig på stört.
Det är i det lilla det ligger i sådana tillfällen. För egentligen
sa han ju:
- Du, du är en kompis och jag tycker att du är värd att lägga
lite tid på.

Solen var härlig idag på utsidan av stora teglet. Den låg varm
på ryggen när jag vandra till mormor & hämta lilla Iris. Hon
var gullig i klänning även om klänningköret inte helt passar
med min fina dotters själ.

Ann-Cha fixade med adressändringar och ny rör vi oss bort mot
Rudbeckius vilken dag som helst ju egentligen. Tiden flyger fram
så man blir fartblint för mindre. Det blir ju ett intressant skeende
detta med att...
1. Semester går fort-fort-fort förbi.
2. Vi väntar på flytt= väntan är långsam-långsam-långsam
Hur kommer tiden egentligen upplevas denna sommar?

Annars har det i fikarummet diskuterats huruvida man
kan spela sådana guldskivor som tilldelas artister när det sålts ett
antal. Diskutionen uppkom då Bert Karlsson för tillfället säljer
Carola-Främling-guldskiva med 70 tusen plus bud! Då vill
man i vartfall kunna lyssna på eländet.

Annat nämnvärt var fastställandet att tjockisar är hungrigare
än smalisar då de är hungriga. Alltså hungerkänslans styrka
växer i samband med magen.

Jag promenixa till fabriken i morse. Det var ett tag sedan.
Skönt att gå och filosofera lite i morgonsolens slummerstad.

Inga kommentarer: