tisdag 13 maj 2008

Stugdröm nr 3



Jag och kärestan började dagen med att gräla
innan vi skildes åt och det kändes inte så bra.

Jag var sista dagen på metallkurs och den var
soft. Vi hade temat information delgivning och
fick träna tala inför grupp & sådär. Men det var
lite roligare än att blott gräva i Arbetsregler och
fackkunskap. Efter en tipspromenad fick jag välja
tredjepris.

Jag tog en En helfin läderfodralgrej som jag ska ha
skrivblock & pennor i.


När familjen var samlad igen så var grollet väck.
Alla var sams och blev än mer sams när vi hittade
Ett torp bara ett stenkast bort i skogen, fast på nätet,
Som vi saaaabade oss iväg till för att glutta på.


Det var rött, lite skruttigt och alldesles underbart!

Så det är nästa stugdröm! Kanske e det tredjegången
Som gäller för oss.

Och hem och mat och bort till lekpark. Vi gick till
En park lite längre bort så iris skulle ha skoj att
Upptäcka nya rutschbanor och gungor så att hennes
Mams & Paps i lugn och ro kunde diskutera torpet.

Men blott 10 minuters senare hör vi sprtttt-ljud
I blöjan och sedan så fattar vi att det e baj överallt.
Litet baj-o-rama-drama. Och inga blöjs och
Lekpark långt bort och springa närbutik och byta
Baj i parken o muta med godis o linda unge i fil & hem.

Inga kommentarer: