onsdag 21 maj 2008

Två fel

Varje kväll äter jag en tallrik med mild yoghurt,
russin och havrefras. Det är mumsfillibabba för trötta jag.
Yoghurten ska vara med honungsmak. Det är min
absolutiska favorit. Andras också verkar det för allt
som oftast måste jag gå till andrahandsvalet: Fjällfil
med Hjortron. Gott det också! Hurra!

Igår öppnade jag ett nytt paket Fjällis. Men vid fliken
Stod det inte ”riv här” utan ”klipp här”. Jag har kanske
Sett det för, men aldrig tänkt vidare på det.

Men jag funderade på det igår alltså och därför
Undersökte jag paketet och då jag fann att Fjällis är från Milko.
Jag vet att honungsyoghurten är från Arla.

Grejen är att det är ju enklare med förperforerad
riv-av flik än en klipp-med-sax-flik. Då blir
matematiken den att Arla alltså har patent på
riv-fliken!!

Det är fult att inte vara snäll mot andra

Borgarregeringen kommer försämra det skyddsnät
som finns i samhället. Den första juli förväntas det
ske genom att man spikar föreslagna förändringar
i sjukförsäkringregler.

I den föreslagna galenskapen finns det underlag för
gemena arbetsgivare att focka arbetstagare som varit
sjukskrivna i mer än 6 månader i streck, om de så önskar.

Man frågar sig om ledarna är för eller mot folket?

Inga kommentarer: