måndag 5 maj 2008

Det Grymma Svärdet och Jag



En boktidning har recenserat min diktsamling
Manifesto Doghead. Vet ännu inte vad dom tycker
men har beställt mig ett nummer. Det ska bli kul.

Manifesto Doghead har överlag tagits emot väl.
i vartfall har den tagits emot bätter än jag vågade
hoppas på att den skulle göras.
Jag är fortfarande mallig över den lilla gula
kompisen, även om jag inte går o tänker på den hela
dagarna.

Så om det nu skulle vara en sågning som väntar i
Det Grymma Svärdet som bokblaskan heter, känner
jag att jag ändock kommit undan med hedern i behåll.

Det blir spännande!

I sömnlösheten kom jag på att jag skulle ansöka om
Kulturstipendium till nästa bok. En sådan blankett
har jag fyllt i dag och ska skicka imorrn.

Det var någon som sa att det ligger en massa
kulturslantar överallt i Sverige och om det finns i Köping
så får dom gärna trilla in i Lilla hundens projekt.

Ett till bokomslag kommer fresten få skriva på min
WC-lista, eller va de nu heter. Det är profilbilden på
Bergman som har godkänts!

Hurra!

Inga kommentarer: