söndag 4 maj 2008

Jag hatar Ambivalensen

Lördagen var vi & hälsa på Mams & Paps i Kungsör.
Dom hade datorkrångel och jag fixa så att det blev
halvbra. Dom kan alla fall surfa nätet nu, men inte
maila fram & tebax.

Iris somna i bil på väg hem och jag och kärestan åkte
bil på Landsbygden och drägla på alla röda hus med
vit-knutar. Det finns så mycket fina tomma stugor så vi
Fundera på om vi int bara ska packa Saaaaben och bosätta
Och sommartid i en av dessa stugor. Kanske har man
tur och ingen bryr sig. Ha-ha

Dennis Och Alex kom och lekte på Gården sen blev
det kväll.

Och alla sov väldigt hostigt

Söndags-snor i familjen Hund. Men Iris inflammerade
Öga är bättre och till-o-med bra. Har tänkt åka o titta
På en vin lägenhet i stada med uteplats men den
Damen var borta hela dagen. Sen svara idiotan att den
Var såld plötseligen. Det var nog bara en fejkannons
För att kolla prisläget. Eller om dom var fulla och osams
när ena parten la ut annonsen
, som ann-cha sa. Ha-ha.

jakten på annonsören och snoret gjorde mitt humör dåligt.
Iris har ont i halsen och ville inte äta förrän på kvällen. Stackarn.

Alex kom inte och lekte på gården denna dagen.

Vi mata ankor. Och gråsparv, mås och kajaockså för den delen.

Word-pålis:
Sluta genast med att säga Utnyttja när du menar nyttja.
Tex får du inte säga såhär:

Här var det en ledig plats, den kan vi utnyttja!

Det där med ord är ganska intressant. Vissa saker säger
man ju inte så ofta och därför kan man ha enspråklig miss
liggandes i sitt vokabulär. Häromdagen märkte jag att
min Mamma inte har fullkoll på ordet container. Hon kallade
det contaivner. Ett lite mystiskt v hade krypit sig in.

Själv har jag svårt för fatta vad ordet ambivalens betyder.
Det är ett modeord också i kulturkretsar så jag hatar det
lite för tillfället. Vet att Conelis sjunger det
I Hästhandlare-Wallenberg-låten. Han hade nog
inte heller koll.

Skoj!

Contaivnern ska i vartfall fyllas med rivet garage
framåt sommaren och det är jag o brorsan som river.


Skoj!!!

Inga kommentarer: