tisdag 6 maj 2008

På pottan! På pottan!!

Har begåvats med en sidekick i form av en praktikant från
gymnasiet första ring.Duktig på alla sätt och vis är ynglingen
i maskinförandets konst.
Dock har han inte riktigt koll på det där med personal space
som det heter på amerikanskt. Eller vi har delade meningar
om vad som är ett normalt avstånd. Jag går in i honom flera
gånger om dagen och det är lite jobbigt är det att han inte
fattar mina tysta vinkar om att han är för nära. Idag satte han
sig bokstavligt på mina byxor när han slog sig ner i min närhet.

Jag är förkyld och det är synd om mig i största
allmänhet mellan 6.00 - 14.00.

Iris var hemma från dagis för att hon var gnälligt
Hängig där dagen innan med feber och eftersviter
av ögoninflammationen. Men hon hade varit riktigt
pigg rapporterade mamma via sms och även vidare:

Din dotter har bajsat på pottan

Det låter inte märkvärdigt men jag blev
stolt som en tupp och fick faktiskt lov att berätta
För en och annan på jobbet. T ex praktikanten som
faktiskt inte verkade så väldigt intresserad.

Familjen var ute i det som säkert kan kallas
en försommarkväll. Sandlådelek och mycket kids
runt ikring fötterna. Det är kul att se hur hon är social
med andra ungar.

En liten sorglig solskenshistoria:

En annan rackarunge smörar så väldigt för mig
och försöker stjäla min uppmärksamhet från Iris.
Ongen gör det så fort en pappa är i närheten har jag
noterat. Idag blev det ihärdigt och jag fick lov att säga
att jag ville leka med min dotter och att hon fick
vända sig till sin mamma och pappa om hon nu
absolut behövde leka med vuxna.

- Min pappa är död, svara hon på det.

Inga kommentarer: