torsdag 29 maj 2008

Kontakt rivet

Idag har vi skrivit uppsägnings-tjoflöjt på befintliga lyan.
Gasade iväg i Saaaab till Ullevi och plocka kärestans första lass
med småmjölkskartong, dessa oumbärliga bärbara fraktbehållare.

När jag sprang upp o ner i trappen för att forsla in kartongeriet
drog den sista ångestspöket iväg. Det är inte problems att flytta.
bara bära och vara glad. Att vi gör det på semestern är ju också
ett guldplus i kant.

En tjuv har härjat i fabrikens fikarum. En samling av 30 slantar
samt en tatueringsteckning av undertecknad har försvunnit.
slantarna skulle användas för inhandling av misslyckade bullar
från Bivurkonditoriet på imorrn.

De flesta misstänkte polska städtanta.

Inte kul egentligen men fascinerande att se hur man genast
söker skuldlägga någon och gärna en utanför gruppen.
Det finns ju liksom mängder av orent mjöl inom gruppen
till dessa bullar.

En ny samling resulterade hur-som-helst i 80 kronor.

Bullar äter vi för att Jonis har fått en son.

Flytten har fört mina tankar in på livet och hur det
hela tiden är i förändring. Framtiden är okänd men
med bakåtblickande kan jag se hur omedvetna val har
fört mig framåt till nuet. Det ser ut som det är på väg
till något och jag undrar vad det i sådana fall kan tänkas
vara.

Va spännande!!!!

Inga kommentarer: